صعود 8 هزار واحدی بورس تهران/ شاخص کل سبزپوش شد

اقتصاد نیوز : شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات بازار سرمایه با رشد 8300 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 190 هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات بازار سرمایه با رشد 8300 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 190 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز سبزپوش شد و با رشد 815 واحدی 432 هزار و 241 واحد را ثبت کرد.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص بورس

فولاد، کگل و شبندر بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های خودرو، وپاسار و خساپا بیش‌ترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

وضعیت نمادها در آغاز معاملات

بورس امروز در اکثریت نماد‌های بانکی متعادل آغاز به کار کرد و در جریان معاملات پر عرضه گروه خودرویی‌ها شاهد جمع آوری صف فروش خساپا هستیم. در معدنی‌ها شاهد آغازی سبز و پر تقاضا در نماد‌های کگل، تاصیکو و کچاد هستیم.

امید به معاملات متعادل در بزرگان امروز موجب شد تا حدودی شاهد عقب نشینی خریداران در ابتدای داد وستد امروز باشیم. در جریان معاملات گروه فلزی‌ها نماد فملی در قیمت ۱۲۶۸ تومان با نوسان مثبت همراه است و فولاد با رشد بیش از ۲ درصد در محدوده قیمتی ۱۱۸۰ تومان معامله می‌شود. فخوز و کاوه نیز معاملات قابل توجهی دارند و شاهد سبز پوشی معاملات هر دو نماد هستیم.

پالایشی‌ها با معاملات سبز آغاز به کار کردند و نماد شپنا با پیشروی بیش از ۱ درصد در قیمت ۱۱۷۳ تومان آغاز بکار کرد و شبندر در قیمت ۲۴۳۵ تومان دنبال می‌شود. شبریز نیز رشد بیش از ۲ درصد دارد.

نماد وبملت و ونوین در مدار مثبت دنبال می‌شوند. نماد اپال با صف خرید بالای ۱۰۰ میلیون برگ سهم همراه است. نماد شستا در قیمت ۱۸۹۵ تومان با معاملات متعادل دنبال می‌شود.

صف فروش خساپا و خودرو برای بار دوم برچیده شد. شبندر صف خرید شد. کچاد و کگل هم به صف خرید نشستند.

گروه فرآورده‌های نفتی در مسیر مثبت و پر تقاضا دنبال می‌شوند، به طوری که شاهد شکل گیری صف خرید قابل توجهی بروی نماد شبندر هستیم. شپنا رشد بیش از ۳ درصد و در قیمت ۱۲۰۶ تومان دنبال می‌شود. شبریز در سقف قیمت روزانه داد وستد می‌شود و حجم معامله بیش از ۳.۶ میلیون برگ سهم است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید