زمان خطرناکی برای خرید طلا، رشد کنونی به معنای رشد بیشتر نیست

در روز پایانی هفته گذشته طلا رشد بسیار زیادی از خود نشان داده و قیمت آن به بالا ترین میزان در دو هفته اخیر رسید. اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که آینده قیمت طلا مشخص نیست.

در روز جمعه هفته گذشته طلا توانست رشد بسیار خوبی از خود نشان داده و تا 1930 دلار افزایش پیدا کند. مهم ترین عامل رشد قیمت طلا در آخر هفته گذشته محرک مالی 1.8 تریلیون دلاری ایالات متحده بود.

هرچند هنوز هم خبری از محرک مالی اصلی نیست و به نظر تا قبل از انتخابات این محرک تصویب نخواهد شد چرا که هیچ کدام از طرفین حاضر به امتیاز دهی قبل از انتخابات نیستند.

تحلیلگران معتقدند که این افزایش قیمت طلا به معنی شکسته شدن سطح 2000 دلار نمی باشد اما طلا در محدوده فعلی خود از حمایت خوبی برخوردار است.

سرمایه گذاران بازار طلا لازم است در حال حاضر احتیاط لازم را به عمل آورده و خود را برای مذاکره های محرمانه میان سیاست مداران آماده کنند.

تحلیگران معتقدند که بهترین سناریو برای قیمت طلا پیروزی بایدن در انتخابات پیش روی ایالات متحده می باشد. آنها پیش بینی می کنند که اگر بایدن پیروز اتخابات شود قیمت طلا افزایش چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

پیروزی بایدن و دستیابی کامل دموکرات ها به کنگره زمینه افزایش مالیات ها و تصویب بسته محرک مالی را افزایش داده و باعث پایین آمدن ارزش دلار و در نتیجه قیمت طلا خواهد شد.

هرچند باید به این موضوع نیز توجه داشت که برخی معتقدند که هرکسی در انتخابات سه نوامبر (13 آبان) پیروز شود طلا صعود خواهد کرد.

چراکه پس از انتخابات رشد اقتصادی کند تر از حال حاضر شده و نرخ بهره نیز همچنان نزدیک به صفر باقی می ماند. در کنار این موارد کسری بودجه نیز رو به افزایش است.

به نظر می رسد می رسد که در شرایط فعلی هر آنچه که در انتخابات رقم خورده و بعد از آن پیش بیاید برد اصلی با طلا خواهد بود.

منبع: Kitco


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات

1 نظر بر روی این خبر وجود دارد.


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید