پیش بینی قیمت طلا در روز های آینده

قیمت طلا پس از کاهش آن در روز پنجشنبه خود را بازیابی کرده و اکنون در بالا ترین میزان خود در روز های گذشته قرار گرفته است. حال قدم بعدی طلا چه خواهد بود؟

در حالی که این متن نوشته می شود قیمت هر انس طلای جهانی 1976 دلار می باشد که بالاترین قیمت آن طی روز های گذشته است.

به نظر می رسد پس از گذراندن هفته پر نوسان گذشته و ناپایداری های زیاد طلا قصد دارد تا قیمتی پایدار از خود نشان داده و رشد کند که دلایل خوبی نیز برای آن دارا می باشد.

افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-19، بسته های حمایتی اقتصاد و چاپ بی سابقه پول توسط تمامی بانک های مرکزی از دلایلی هستند که از ابتدا وجود داشته و هنوز هم وجود دارند.

اما هم اکنون دلیل دیگری نیز به میدان آمده است و آن گزارش جدی از میزان تولید ناخالص داخلی می باشد. این گزارش نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده به شکل چشم گیری کاهش یافته است و در پایین ترین میزان خود از بعد از جنگ جهانی دوم قرار گرفته است.

این موضوع می تواند عمق یک فاجعه اقتصادی را نشان دهد که به سادگی قابل حل نمی باشد. البته اقتصاد های بزرگ می توانند این مشکلات را حل کنند اما این موضوع زمان زیادی را طلب می کند تا شرایط به حالت قبل باز گردد.

با توجه به این شرایط و البته افزایش قیمت نقره می توان این پیش بینی را کرد که با باز شدن بازار های جهانی در روز دوشنبه قیمت طلا به نزدیکی 2000 دلار و یا حتی 2000 دلار خواهد رسید و آن را نیز رد خواهد کرد.

منبع: سایت طلا


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید