عرضه اولیه سهام ۲۰ زیرمجموعه بنیاد تا پایان سال

رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام تحقق سود خالص ۶ هزار میلیارد تومانی برای سال مالی گذشته از عرضه اولیه سهام ۲۰ شرکت در سال جاری و حضور در بورس املاک و مستغلات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) و به نقل از بورس پرس، پرویز فتاح در جریان برنامه خبری با محور گزارش عملکرد یک ساله حضور در ریاست بنیاد مستضعفان (از ۳۱ سال گذشته) گفت: برنامه مصوب سال گذشته با رشد ۳۴ درصدی شد و درآمد ناشی از فروش به ۳۶ هزار میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: با این اوصاف، سود خالص بنیاد بعداز مالیات هزار میلیاردی به ۶ هزار میلیارد تومان بالغ شد که بین ۴۰ درصد سهم شرکا و سهامداران غیر بنیادی تقسیم و ۶۰ درصد هم بعد از احصا به محرومیت زدایی اختصاص می یابد.

این مقام مسئول با اعلام افتتاح باند منطقه ۲ آزادراه تهران شمال تا نیمه اول سال آینده، افزود: طی یک سال اخیر ۳۸۰ هزار تن سیمان برای حوادث طبیعی و مسکن محرومان و رفع محرومیت تخصیص یافت. همچنین ۱۱۳۰۰ فقره از اسناد بنیاد علوی رایگان به محرومان داده شد تا جمع کل واگذاری های رسمی اسناد علوی به ۹۲ هزار فقره برسد. ۱۰ هزار سند دیگر هم بزودی واگذاری می شود.

فتاح با اشاره به سرمایه ۲۲ هزار میلیارد تومانی در صنایع نیروگاه، آزادراه، فولاد، کشاورزی و...با بهره برداری تا دو سال آینده ادامه داد: در توسعه میدان نفتی مارون یک و دو در خوزستان با وزارت نفت قرارداد توسعه بسته شد. همچنین فاز دو فولادکاوه در بندرعباس در حال تکمیل و افتتاح از ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است و ۱.۲ میلیون تن به تولید فولاد ایران اضافه می شود.

وی با اعلام حضور ۳۲ شرکت وابسته به بنیاد در بازار سهام از برنامه عرضه اولیه سهام ۲۰ زیرمجموعه دیگر طی سال جاری خبر داد و گفت:‌طی سه سال آینده همه شرکت های دارای قابلیت حضور در بورس، عرضه اولیه می شوند.

وی افزود: همچنین با توجه به حضور بنیاد در هیئت مدیره بورس املاک و مستغلات که در حال تاسیس است همه املاک و مستغلات وابسته به این نهاد عرضه می شود تا مردم قادر به خرید و شراکت در دارایی‌ها باشند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید