ورود ۴۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید به بورس

مدیرعامل فرابورس ایران شب گذشته با حضور در استودیو خبر ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۹ تا کنون ۳.۵ میلیون کد بورسی جدید در بورس تهران و فرابورس ایران صادر شده است، گفت: در حال حاضر ۱۵ میلیون کد بورسی فعال در بازار سرمایه وجود دارد و همچنین ۴۹ میلیون نفر، دارنده سهام عدالت هستند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، امیر هامونی در این برنامه خبری، بازده بازارهای بورس و فرابورس از آغاز سال جاری تا کنون را ۱۶۰ درصد اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار شده و میانگین ارزش معاملات روزانه نیز ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است که رکورد ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز در هفته پیش رقم خورد.

به گفته هامونی ارزش بازاری و ثروت عمومی مردم در بورس در حال حاضر به ۷ هزار و ۷۰۰ تریلیون تومان رسیده است.

او در ادامه در خصوص اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس‌ها برای افزایش  عرضه‌های اولیه و تشویق شرکت‌ها برای حضور در بازار سرمایه، گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان بورس‌ها و اتاق بازرگانی ایران با هدف ورود شرکت‌های بخش خصوصی فعال به بازار سرمایه منعقد شده که این تفاهم‌نامه از سوی سازمان بورس و سازمان ثبت اسناد کشور برای تسهیل فرایند تبدیل شرکت‌های سهامی خاص به عام برای ورود به بازار سرمایه به امضا رسیده است.

هامونی در مورد تابلو جدید برای شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌هایی که معیارها و شرایط لازم برای پذیرش را ندارند، گفت: در بازار هدف فرابورس ایران که ان‌شاءالله هفته آینده به تصویب هیات‌مدیره سازمان بورس برسد، عرضه سهام این شرکت‌ها تسهیل می‌شود.

مدیرعامل فرابورس ایران همچنین به مصوبه جدید مالیاتی که از سوی شورای عالی هماهنگی سران سه قوه برای تشویق شرکت‌ها برای ورود به بازار مصوب شد، اشاره کرد و گفت: با توجه به مشوق‌های مالیاتی در نظرگرفته شده برای شرکت‌ها در صورت ورود به بازار سرمایه، این امر به شفافیت‌ اقتصادی و تقویت پایه‌های مالیاتی در کشور کمک می‌کند.

هامونی از در دستور کار بودن عرضه اولیه سهام شرکت‌های نیروگاه آبادان، نیروگاه گیلان، پتروشیمی بوعلی، پدیده شیمی جم، ذغال سنگ پرورده طبس و رایان هم‌افزا خبر داد.

وی افزود: البته عرضه شرکت های دولتی و نیمه دولتی ۵۰ درصد به اراده مدیران آنها برای عرضه اولیه در بورس بستگی دارد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید