کاهش ۲۰ درصدی کارمزد معاملات بازار سرمایه

سازمان بورس کاهش ۲۰ درصدی کارمزد معاملات را به مدیران عامل بورس ، فرابورس ، سپرده گذاری مرکزی، مدیریت فناوری و رایان بورس اعلام کرد که از اول مرداد اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف کاهش هزینه های سرمایه گذاری، تشویق سرمایه گذاران فعال در بازار سرمایه و انجام اقدامات لازم به منظور حمایت از حقوق و منافع سرمایه سرمایه گذاران در بازار اوراق بهادار از طریق تخصیص کارمزد ارکان به صندوق تثبیت بازار سرمایه و صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه،کاهش و تخصیص کارمزد های ارکان بازار از معاملات سهام و حق تقدم سهام در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس را تصویب کرد.

در همین رابطه محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بیان اینکه سهامداران از اول مرداد، 20درصد کمتر کارمزد می پردازند به (سنا)، گفت: در راستای کاهش هزینه های معاملاتی 20 درصد از کارمزد کارگزاران، بورس، فرابورس و شرکت سپرده گذاری و مدیریت فناوری کاهش یافت.
وی ادامه داد: در هیات مدیره سازمان بورس مصوب شد تا از کارمزد این نهاد هم 20 درصد کاسته شود که در نخستین جلسه شورایعالی بورس مطرح می شود.

​​​​​​​


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید