رشد قیمت طلا در کشمکش های روابط چین و آمریکا

شاخص دلار که در چند هفته گذشته توانست با روند صعودی معاملات بازار ارز را پشت سر بگذارد، در معاملات امروز نیز در مدار مثبت قرار گرفت و قیمت طلا نیز با صعود همراه شد.

نگرانی‌ها از تنش‌های جهانی میان چین آمریکا، اروپا و استرالیا، در اولین روز از معاملات هفتگی بدون تغییر باقی ماند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، نگرانی‌ از تنش‌های به وجود آمده میان دو ابرقدرت اقتصادی بزرگ دنیا، از یک سو، و کشمکش های میان اروپا و استرالیا در سوی دیگر، موجب رشد قیمت دلار آمریکا و طلای جهانی شد.

بر اساس این گزارش، شاخص برابری دلار در مقایسه با دیگر همتایان در بازار ارز، با رشد همراه شد و در محدوده ۱۰۰٫۳۲ به ثبات رسید.

این در حالی است که، نگرانی ها از کاهش نرخ بهره انگلستان تا مرز صفر درصد موجب کاهش ارزش پوند نسبت به دیگر رقبا شد.

در بازار ارزهای آسیایی نیز، افول اقتصادی در ژاپن برای نخستین بار از سال ۲۰۱۵ میلادی تا کنون، موچب شد ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا روند نزولی را طی کند.

اظهارات ترامپ مبنی بر دست داشتن چین در پاندمیک شدن ویروس کوید۱۹، موجب خشم چین شد . در حالی که، آمریکا در ادامه تهدیدات خود، شرکت هوآوی را مجددا تحریم کرد و چین نیز اظهار داشت اقدامات تلافی جویانه خود را تا روزهای دیگر اعمال می کند.

روابط چین و استرالیا نیز به آشفتگی گرایش پیدا کرده است در حالی که، پس از آنکه استرالیا خواستار تحقیقات جامع در خصوص شیوع ویروس کرونا در چین شد، چین نیز واردات برخی از کالاها را از استرالیا لغو کرد.

از سوی دیگر رهبر پارلمان اروپا اعلام کرده است که اتحادیه اروپا باید ممنوعیت‌هایی را به‌طور موقت علیه شرکت‌های چینی به اجرا بگذارد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، شرکت‌های چینی در تلاشند تا شرکت‌های اروپایی را که به‌دلیل شیوع کرونا دچار بحران مالی شده‌اند، به بهای ارزانی خریداری کنند.

نگرانی از تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا موجب شد قیمت جهانی طلا در معاملات امروز به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۲ گذشته برسد.

هر اونس فلز زرد در معاملات روز دوشنبه با ۰٫۹ درصد رشد، با قیمت هزار و ۷۶۱ دلار و ۲۶ سنت معامله شد.

در عین حال، بسته‌های محرک اقتصادی در کشورهای مختلف برای حفظ اقتصاد در برابر کرونا، رشد چشمگیر بازار طلا را به‌دنبال داشته است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز جمعه با ۰٫۸ رشد به ۱۱۱۳٫۷۸ تن رسیده است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید