بانک مرکزی چین موجب پرواز قیمت طلا خواهد شد؟

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، بانک مرکزی چین به تازگی نرخ بهره وام های میان مدت خود را کاهش داده تا از این طریق با تبعات منفی ویروس کرونا مقابله کند.

بر اساس این گزارش اقدام بانک مرکزی چین تاثیر چندانی روی قیمت جهانی طلا در روزهای نخست هفته جاری نداشت چرا که بازارهای آمریکای شمالی روز دوشنبه تعطیل بود. قیمت طلا حتی در معاملات روز دوشنبه با کاهش نیز روبرو شد.

ولی علی رغم آغاز ناامید کننده قیمت طلا در ابتدای هفته جاری، تحلیلگران اقتصادی امیدوارند که اقدامات اخیر بانک مرکزی چین موجب تقویت قیمت طلا شود.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک در این باره گفت: اقتصاددانان هنوز در حال ارزیابی تاثیرات منفی ناشی از ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی هستند. این ناطمینانی می تواند در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

وی افزود: طی ماه گذشته شاهد کاهش تقاضا برای طلا بودیم و این مساله در کوتاه مدت حل و فصل نخواهد شد. بانکهای مرکزی مجبور شده اند تا بار دیگر سیاست های انبساطی پولی اتخاذ کنند ولی سئوال این است که اجرای سیاست های محرک پولی چه مقدار تاثیر خواهد داشت.

اقتصاددانان بانک مونترال بر این باورند که رشد اقتصادی چین امسال با کاهش روبرو خواهد شد و در بهترین حالت به 5.25 درصد خواهد رسید. با توجه به اینکه چین اکنون تنها کمتر از 20 درصد تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهد، افت رشد اقتصادی این کشور می تواند موجب کاهش 0.2 درصدی رشد اقتصادی جهان شود.

افشین نبوی تحلیلگر ارشد بانک ام کی اس سوئیس نیز گفت: با ادامه نگرانی ها در بازارهای جهانی و رشد تقاضای سرمایه گذاری، طلا به زودی بالاتر از 1600 دلار در هر اونس را خواهد دید و این مساله تنها به زمان بستگی دارد.

حسین سید استراتژیست ارشد اف ایکس تی ام نیز گفت: سرمایه گذاران درک بهتری از موضع فدرال رزرو درباره سیاست پولی پس از انتشار متن مذاکرات نشست ژانویه خواهند داشت.

اینکه آیا جروم پاول رئیس فدرال رزرو درباره تبعات منفی ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا هشدار داده باشد، می تواند توجیهی برای کاهش بیشتر نرخ بهره آمریکا باشد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود. سرمایه گذاران پیش از این احتمال 43 درصدی داده اند که فدرال رزرو تا اواسط امسال نرخ بهره را کاهش دهد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید