بازار سرمایه کریدور اصلی تامین مالی بنگاه های تولیدی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر نقش مهم بازار سرمایه به عنوان کریدور اصلی تامین مالی بنگاه های تولیدی در کشور، خواستار نقش آفرینی هرچه گسترده تر این بازار در تحقق اقتصاد مردم بنیان شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، فرهاد دژپسند، امروز در مراسم رونمایی از آخرین دستاوردهای فناورانه بازار سرمایه با محوریت نقشه راه اقتصاد اظهار داشت: خوشبختانه امروز بازار سرمایه با ظرفیت بسیار غنی، آمادگی جذب سپرده های خرد و قوام بخشیدن به اقتصاد "مردم بنیان" را دارد و همه باید برای دستیابی به این هدف بسیج شوند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اهمیت بازار سرمایه روز به روز در حال افزایش است، تصریح کرد: شرایط امن و پایدار بازار سرمایه، به حفظ ارزش پول منجر می شود و صیانت از  حقوق سهامداران نیز ویژگی این بازار است.

دژپسند با تاکید بر ایفای نقش  بیشتر  مردم در اقتصاد ملی افزود: در دو سال اخیر روی صندوق های قابل معامله ETF ها متمرکز شدیم تا مقیاس ها را در سطح آحاد مردم گسترش دهیم و به اقتصاد "مردم بنیان " عینیت بیرونی ببخشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه :"مردم بنیان " کردن اقتصاد فراتر از" خصوصی سازی" است، اظهار داشت: در مردم بنیانی، اصالت تصمیم گیری در مدیریت منابع و دارایی ها به خود افراد واگذار می شودوزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه :"مردم بنیان " کردن اقتصاد فراتر از" خصوصی سازی" است، اظهار داشت: در مردم بنیانی، اصالت تصمیم گیری در مدیریت منابع و دارایی ها به خود افراد واگذار می شود .

دژپسند تاکید کرد: در اینجا ملاک این است که تا جایی که اضرار به غیر صورت نگیرد، همواره خود مردم نقش محوری را ایفا کنند  و یکی از مجاری اصلی برای تحقق حداکثری این هدف، بازار سرمایه است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: در شرایطی که از اقتصاد مبتنی بر بودجه نفتی فاصله می گیریم، بازار سرمایه قادر است با سرعت بالا میدان گشایی کند و از طرق گوناگون به خصوص تعمیق بازار و مدرن سازی فناوری ها و تنوع بخشی به ابزارها، فضایی امن و پایدار برای حضور تک تک افراد در اقتصاد و تولید ملی فراهم آورد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید