«ومهان» آماده عرضه شد

گروه بنگاه‌ها : گروه توسعه مالی مهر آیندگان درحالی روز گذشته اقدام به برگزاری جلسه معارفه و تشریح ظرفیت‌های شرکت با حضور اعضای هیات‌مدیره کرد که قرار است امروز دوشنبه ۵۰۰ میلیون سهم معادل ۵ درصد از سهام «ومهان» در فرابورس ایران عرضه ‌شود.
در این جلسه مهدی سنائی‌فرد، مدیرعامل شرکت توسعه مالی مهر آیندگان به تشریح آخرین وضعیت مالی و عملکردی شرکت پرداخت و تبدیل شدن به یک زنجیره کامل مالی را از اهداف شرکت برشمرد. به‌طوری‌که طبق گفته‌های مدیرعامل، یک شرکت کارگزاری به تازگی خریداری شده و به مجموعه پیوسته و قرار است یک شرکت سبدگردانی نیز تاسیس شود. سنائی‌فرد با بیان اینکه فعالیت جدی این شرکت از سال ۹۲ آغاز شده، گفت: با توجه به استراتژی سرمایه‌گذاری اهداف درخصوص تخصصی‌تر کردن مدیریت دارایی‌ها، تقویت حوزه‌های جدید فعالیت و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به‌ویژه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران، مدیریت سرمایه‌گذاری‌های بورسی در قالب یک شرکت مستقل مدنظر قرار گرفته است.

وی در ادامه با اظهار این مطلب که ۱۰۰ درصد سهام سرمایه‌گذاری آینده‌نگر مهر سال ۹۱ تحصیل و با تغییر نام به گروه توسعه مالی مهر آیندگان تبدیل شد، گفت: در زمینه عملکرد اصلی شرکت، انجام کلیه فعالیت‌های تخصصی در بازار سرمایه فراهم شد. مدیرعامل «ومهان» سرمایه اولیه شرکت در بدو تاسیس را ۹۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: طی سه مرحله افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی در گروه صورت گرفته که سرمایه «ومهان» درحال‌حاضر به هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین همواره برنامه افزایش سرمایه از محل سودانباشته یکی از رویکردهای اصلی است که این موضوع را دنبال می‌کنیم.

 سنائی‌فرد، مدیرعامل گروه توسعه مالی مهرآیندگان در ادامه ارزش دارایی‌های موجود در پرتفوی این شرکت را تا پایان دی‌ماه بالغ بر ۷۸۰۰میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: درحال حاضر دارایی‌های مزبور از ۸هزار میلیارد تومان نیز فراتر رفته است و بهای تمام شده پرتفوی شرکت حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان است. براساس گزارش ارزش‌گذاری، ارزش روز دارایی‌های «ومهان» به ازای هر سهم حدود ۸۶۵ تومان است. مدیرعامل گروه توسعه مالی مهر آیندگان چشم‌انداز آتی را سرمایه‌گذاری فعال در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس و فرابورس، افزایش مداوم کیفیت و پایداری درآمدها، اصلاح مستمر سهام با هدف افزایش بازده متناسب با ریسک و تلاش برای دسترسی به سطح بازدهی متناسب با بازدهی بازار سرمایه و سایر بازارهای رقیب عنوان کرد. سنائی‌فرد در ادامه خاطرنشان کرد: درراستای تکمیل زنجیره فعالیت‌های مالی درخواست تاسیس شرکت سبدگردانی را به سازمان بورس داده‌ایم.  در این راستا محمد کفاش‌پنجه‌شاهی مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام به‌عنوان کارگزار عرضه‌کننده سهم «ومهان» توضیح داد: برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته در برنامه‌های آتی شرکت قرار دارد. هر زمان که قطعی شود، درخواست به سازمان بورس ارسال خواهد شد و سپس از طریق سایت کدال اطلاع‌رسانی می‌شود.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید