این خبر موجب افزایش فشار بر قیمت طلا خواهد شد؟

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، یک منبع دولت هند گفت: واردات طلا طی ماه ژانویه با افت 48 درصدی نسبت به سال قبل روبرو شده و به پایین ترین سطح در 4 ماه اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش، افت شدید واردات طلای هند در شرایطی است که قیمت جهانی این فلز گرانبها نزدیک به بالاترین سطح خود در 7 سال اخیر قرار داشته و این مساله موجب افت تقاضا و خرید شده است.

کاهش خرید از سوی دومین مصرف کننده بزرگ طلای جهان می تواند فشار زیادی را بر قیمت وارد کند ولی از سوی دیگر می تواند به دولت هند کمک کند تا کسری تجاری خود را کاهش داده و ارزش روپیه را تقویت کند.

واردات طلای هند در ماه ژانویه به 36.26 تن رسیده است این رقم در مدت مشابه سال قبل به 69.51 تن رسیده بود.

از نظر ارزش نیز ، واردات طلای هند در این مدت به 1.58 میلیارد دلار رسیده است این رقم سال قبل به 2.31 میلیارد دلار رسیده بود.

رئیس بخش فلزات گرانبها در یک بانک خصوصی گفت: مصرف کنندگان برای ایجاد تعدیل در مقابل افزایش قیمت طلا با چالش روبرو هستند. قیمتها به سرعت افزایش یافته است. بسیاری از خریداران، منتظر مانده اند تا خرید خود را پس از اصلاح احتمالی قیمت طلا انجام دهند.

قیمت هر 10 گرم طلا در هند در ژانویه به 41293 روپیه رسیده است. قیمت طلا در بازار هند در سال 2019 نیز بیش از 25 درصد رشد داشته است.

ضعف تقاضا موجب شد تا معامله کنندگان در ماه ژانویه 13 دلار در هر اونس نسبت به قیمت های رسمی داخلی در هند تخفیف بدهند. قیمت طلا در هند شامل 12.5 درصد مالیات واردات و 3 درصد مالیات فروش است.

Ashok Jain تحلیلگر موسسه Chenaji Narsinghji.  در بمبئی در این باره گفت: بعید است که تقاضای طلا در کوتاه مدت افزایش یابد مگر اینکه قیمتها به طور چشمگیری با کاهش روبرو شود. تقاضای خرده فروشی متوقف شده و حتی برای مراسم ازدواج نیز مردم خرید را متوقف کرده اند.

مراسم ازدواج یکی از بزرگترین عوامل موثر بر قیمت طلا در هند است. جواهرات طلا یک هدیه مرسوم و محبوب در بین هندی ها به شمار می رود.

مصرف طلای هند در سال 2019 با 9 درصد کاهش به 690.4 تن رسیده است. این پایین ترین رقم از سال 2016 رسیده است.

یک بانک واردکننده طلا در هند اعلام کرد: واردات طلای هند احتمالا در ماه فوریه به کمتر از 40 تن خواهد رسید چرا که روند صعودی قیمت همچنان ادامه دارد. این رقم سال گذشته به 77.64 تن رسید.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید