آیا روند صعودی قیمت طلا متوقف شده است؟

به گزارش سایت طلا به نقل از نیوز متال، سوکی کوپر تحلیلگر فلزات گرانبها در بانک استاندارد چارترد گفت: گرچه قیمت طلا پس از افزایش چشمگیر روز چهارشنبه با افت مجددی روبرو شده ولی روند قیمت این فلز گرانبها همچنان صعودی خواهد بود.

بر اساس این گزارش وی افزود: طلا هنوز جای زیادی برای افزایش قیمت دارد. به نظر من بخش زیادی از افزایش قیمت طلا در شش ماه دوم امسال اتفاق خواهد افتاد.

این تحلیلگر اقتصادی تاکید کرد: بازار به زودی متوجه خواهد شد که افزایش ریسک و خطر در عرصه بین المللی مثل کاهش رشد اقتصادی جهان در سال 2021 موجب افزایش تقاضا برای طلا خواهد شد.

وی گفت: طی سالهای اخیر طلا یک مکان امن و مطمئن برای سرمایه گذاری بوده ولی این عملکرد اخیر طلا بار دیگر این واقعیت را نشان داده است. علاوه بر این، اول هر سال معمولا زمان خوبی برای عملکرد بهتر طلا است.

کوپر اظهار داشت: سرمایه گذاران طلا معمولا در پایان هر سال سرمایه گذاری خود را کاهش می دهند بنابر این بازار طلا پس از تنش های خاورمیانه در سطح بالایی قرار ندارد.

وی گفت: سرمایه گذاران نه تنها سبد سرمایه گذاری خود را بار دیگر افزایش می دهند بلکه سبد خود را با طلا متنوع می کنند که علت اصلی آن دوری از ریسک است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید