از جدیدترین نظرسنجی کیتکونیوز درباره قیمت طلا چه خبر؟

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی درباره روند قیمت طلا در هفته آینده اختلاف نظر دارند.
تحلیلگران اقتصادی وال استریت و سرمایه گذاران مین استریت دیدگاه متناقضی درباره مسیر احتمالی قیمت طلا در روزهای آینده دارند.

انتشار امارهای مثبت اقتصادی در آمریکا موجب شده است تا بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کنند که خطر رکود اقتصادی کاهش یافته و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا خواهد داشت.

در نظرسنجی این هفته 15 تحلیلگر بازار شرکت کرده اند که 4 نفر یعنی 27 درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند 5 نفر یعنی 33 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده کاهشی خواهد بود و 6 نفر یعنی 40 درصد نیز گفتند قیمت طلا تغییری نخواهد کرد.

در نظرسنجی آنلاین نیز 500 سرمایه گذار و تاجر شرکت کرده اند که 222 نفر معادل 44 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش همراه خواهد بود. 186 نفر دیگر یعنی 37 درصد اعلام کردند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و 92 نفر معادل 18 درصد نیز بر این باورند که قیمت طلا تغییری نخواهد کرد.

فیلیپ استریبل تحلیلگر ارشد موسسه RJO Futures در این باره گفت: به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت رونق چندانی نخواهد داشت. از نظر فصلی نیز اواخر نوامبر دوران درخشانی برای طلا نیست. انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا نیز قیمت طلا را زیر فشار بیشتری قرار می دهد.

دارین نیوسام تحلیلگر ارشد تکنیکال نیز معتقد است که قیمت طلا تنها از نظر فاندامنتال نزولی نیست بلکه از نظر تکنیکال نیز روند قیمت طلا نزولی خواهد بود و این احتمال وجود دارد که قیمت طلا سطح حمایتی 1439 دلاری را تست کند.

از سوی دیگر تحولات مربوط به توافق تجاری چین و آمریکا و اعتراضات هنگ کنگ نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا در روزهای آینده داشته باشد.


منبع خبر: سایت طلا

این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید