آیا طلا آب شده با قدرت به صعود خود ادامه می دهد؟/قیمت مظنه طلا

 بانک مرکزی در واکنش به انتشار خبر افزایش سرمایه بانک‌ها از محل تجدید ارزیابی با دارایی‌ های ثابت اعلام کرد واحد نظارتی این موضوع را در دست بررسی دارد که به احتمال زیاد تایید نخواهد شد.
 روز گذشته مبنی بر مخالفت بانک مرکزی با افزایش سرمایه بانک ها از محلی به غیر از دارایی های ثابت که بازنشر آن در فضای مجازی ، موجب نگرانی سهامداران شد ، بانک مرکزی  اعلام کرد: نامه‌ با محتوای مجاز بودن افزایش سرمایه بانک‌ها از محل تجدید ارزیابی فقط با دارایی‌های ثابت به هیچ‌یک از بانک‌ها ارسال نشده و مورد تایید نیست.
واحد نظارت بانکی بانک مرکزی در حال بررسی موضوع افزایش سرمایه بانک‌ها از محل تجدید ارزیابی با دارایی‌های ثابت است که به احتمال بسیار زیاد رد می شود. وی در این راستا اذعان داشت بانک مرکزی چه در بخش حواله و چه در بخش اسکناس در چند هفته اخیر، خصوصا امروز، به طور خالص خریدار بوده است و لذا، تامین ارز به صورت آرام و منطقی انجام می گیرد. از نظر بانک مرکزی تغییر خاصی در متغیرهای کلیدی بازار نیفتاده است.

 در ادامه با بالا رفتن قیمت طلا و دلار آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی در اینستاگرام خود نوشت:

بانک مرکزی با اقتدار به عنوانِ بازار ساز در بازار ارز حضور فعال دارد

تاکید می کنم که، ارز ابزار مناسبی برای سرمایه گذاری نیست و ریسک های جدی خود را دارد

رئیس کل بانک مرکزی ایران

روز گذشته قیمت طلای آب شده پس از شکست سطح رزیستنس الگوی مثلث صعود داشت و در این صعود پس از رسیدن به سطح رزیستنس ۱۷۸۰ تا نزدیکی سطح رزیستنس بعدی در ۱۷۸۸ صعود داشت اما تحت تاثیر فشار مقاومتی بالاتر از این سطح، به سمت پایین و رزیستنس ۱۷۸۰ بازگشت و شروع به نوسان پایین تر از آن نمود. 
قیمت طلا همچنان تحت تاثیر فشار صعودی میشود و در دوره های پیش رو در صورت قرار گرفتن قیمت بالاتر از سطح ۱۷۸۶ و پس از آن ۱۷۹۰ انتظار ادامه صعود تا سطح ۱۷۹۷ میرود. 
شرط صعود قیمت پایداری بالاتر از سطح ۱۷۷۶ می باشد. سطح ۱۷۸۶ یکی از موانع کلیدی بر سر راه صعود قیمت می باشد.

مقاومت ۱: ۱۷۹۶

مقاومت ۲: ۱۷۸۸

مقاومت ۳: ۱۷۸۱

حمایت ۱: ۱۷۷۳

حمایت ۲: ۱۷۶۹


منبع خبر: سایت طلا

این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید