بازارهای آسیایی به دنبال آمریکایی ها

بازارهای آسیایی به دنبال معاملات آمریکا با روند افزایشی همراه شدند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، عملکرد تجارت خارجی چین در ماه جولای نشان از رشد ۳.۳ درصدی صادرات و افت ۵.۶ درصدی واردات داشته است در حالی که هر دو داده از پیش بینی های اقتصاددانان نیز فراتر بوده و این امر موجب شد تا تراز تجاری بهتر از انتظار در این کشور به ثبت برسد.

این در حالی است که، در مجموع هفت ماه امسال چین در حدود ۱۳۵۴ میلیارد دلار صادرات و ۱۱۳۲ میلیارد دلار واردات داشته است و جالب اینکه با وجود جنگ تجاری، تراز تجاری این کشور با جهش ۴۷.۴ درصدی به رقم ۲۲۱ میلیارد دلار رسیده است.

این داده های اقتصادی امیدوارکننده موجب شد در بازارهای آسیایی، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با رشد ۰.۲ درصدی همراه شود و شاخص نیکی ژاپن نیز ۰.۶ درصد مثبت شد.

شاخص اس اند پی استرالیا ۰.۲ درصد مثبت شدند و شاخص کاسپی کره جنوبی نیز ۱.۱ درصد رشد کرد.

اما در بازار چین، شاخص شانگهای و شاخص سی اس آی به ترتیب ۰.۴ درصد و ۰.۶ درصد افت داشتند و شاخص هنگ کنگ نیز ۰.۲ درصد منفی شدند.

در بازار وال استریت معاملات روز پنجشنبه در حالی با افزایش رو به رو شد که شاخص اس اند پی توانست با رشد ۱.۹ درصدی معاملات را خاتمه دهد  و بیشترین میزان رشد روزانه را در دو ماه گذشته به ثبت برساند. دراین بین، شاخص داوجونز و نزدک بیش از یک درصد افزایش را از آن خود کردند.

جونیچی ایچیکاوا، تحلیل گر ارشد کارگزاری آی جی در توکیو دراین خصوص بیان داشت: خبرهایی که از هوآوی منتشر می شود موجب تحت تاثیر قرار دادن ین شده است. این عکس العمل بازارها نشان دهنده این است که هنوز هم ریسک جنگ تعرفه ای چین و آمریکا بر اقتصاد دنیا باقی است .


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید