قیمت نفت با بن بست تعرفه ای مکزیک، زمین خورد

تصمیمات شگفتی آور ترامپ در خصوص اعمال تعرفه بر شرکای تجاری خود موجب شد، روز جمعه قیمت نفت با افت بسیار شدیدی همراه شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، رویترز گزارش داد، روز جمعه با نگرانی‌های جدیدی که پس از تهدید تعرفه‌ای بر ورود کالاهای مکزیک به آمریکا توسط رئیس کاخ سفید به وجود آمد، موجب افت بیش از پنج درصدی قیمت نفت وست تگزاس و برنت در بازارهای جهانی شد.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت با کاهش ۵.۵ درصدی به هر بشکه ۶۱ دلار و ۶۹ سنت رسید و قیمت نفت وست تگزاس با کاهش ۵.۶ درصدی هر بشکه ۵۳ دلار و ۳۷ سنت معامله شد.

به این ترتیب، ترامپ که یکی از سرسخت ترین روسای جمهور آمریکا در مورد ورود غیرقانونی مهاجران مکزیکی به آمریکا تلقی می شود از ابتدای شروع مسئولیت در کاخ سفید، یکی از دغدغه های خود را قانون مند کردن هجوم مهاجران به این کشور اعلام کرده بود.

این در حالی است که، مسئول کاخ سفید در اقدامی جدید روز جمعه اعلام کرد که با یکی دیگر از بزرگترین شرکای تجاری خود وارد جنگ تعرفه ای خواهد شد.

بر این اساس، بر واردات محصولات مکزیکی به آمریکا تعرفه وضع کرده است و ملغی کردن این قانون تجاری را منوط به اقدام مکزیک در جلوگیری از ورود مهاجران غیر قانونی به آمریکا اعلام کرده است.

بر اساس اعلام توئیتری ترامپ، از تاریخ ۱۰ ژوئن بر واردات تمامی محصولات مکزیک به آمریکا تعرفه ۵ درصدی وضع خواهد شد و هر ماه این تعرفه افزایش پیدا میکند تا به سقف ۲۵ درصد برسد.

این در حالی است که، پالایشگاه‌های آمریکا روزانه ۶۸۰ میلیون بشکه نفت خام از مکزیک وارد می‌کنند. تعرفه ۵ درصدی، ۲ میلیون دلار به هرینه خرید روزانه این پالایشگاه‌ها اضافه می‌کند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید