ادامه کاهش قیمت در بازار جهانی طلا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۸۵.۰۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز پنجشنبه ۰.۸ درصد سقوط کرده بود که بزرگترین کاهش یک روزه در یک ماه گذشته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۲۸۵.۲۰ دلار ایستاد.

به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوپرز، بازارها به دارایی‌های پر ریسک تمایل دارند و سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند از پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین بهره ببرند.

شاخص‌های سهام آمریکا از نتایج مالی مثبت شرکت‌ها و آمار اقتصادی مطلوب سود برده و به روند صعودی خود ادامه دادند. در این بین، شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب، به بالاترین حد در حدود دو هفته اخیر صعود کرد.

با از بین رفتن ریسک گریزی سرمایه‌گذاران، بازده اوراق خزانه آمریکا بهبود یافت و از ارزش دلار پشتیبانی کرد.

دلار قوی‌تر معاملات طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، اوایل هفته جاری پس از اینکه چین وضع تعرفه‌های تلافی‌جویانه علیه کالاهای آمریکا را اعلام کرد، هر اونس طلا برای تحویل فوری ۱.۱ درصد صعود کرده بود که بزرگترین رشد روزانه در حدود سه ماه اخیر بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و در ۱۴.۵۲ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۸۲۴.۴۳ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش داشت و ۱۳۲۹.۳۵ دلار معامله شد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید