چرا قیمت سکه برای کاهش مقاومت بیشتری می کند؟ / امیدواریم ارزانی طلا ادامه پیدا کند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: بانک مرکزی بنا بر سیاست‌هایی که دارد شرایط را برای ضرب سکه و پاسخگویی به نیاز متقاضیان مهیا نمی‌بیند. به عبارت دیگر عدم تنظیم عرضه و تقاضا باعث شده که قیمت‌ انواع سکه چندان ارزان نشود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که علل تعدیل قیمت طلا چیست؟ گفت: از ابتدای هفته قیمت طلا به طور پی در پی روند نزولی داشته است که این موضوع می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد.

ابراهیم محمدولی در ادامه افزود: کاهش شدید تقاضا در حوزه خرید طلا از جمله عواملی‌ است که منجر به کاهش قیمت طلا شده است. در حقیقت مردم مثل سالیان گذشته از خرید طلا استقبال چندانی نمی‌کنند. از سوی دیگر سیاست‌های تازه بانک مرکزی و دولت از مدیریت بازار طلا حکایت دارد. همچنین در این هفته عرضه به موقع ارز به بازار هم باعث شده که قیمت طلا تا حدودی ارزان شود.
او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا قیمت سکه از کاهش قیمت طلا تبعیت نکرده است؟ پاسخ داد: علت عدم کاهش قیمت سکه به میزان عرضه و تقاضا باز می‌گردد. در حقیقت بانک مرکزی بنا بر سیاست‌هایی که دارد شرایط را برای ضرب سکه و پاسخگویی به نیاز متقاضیان مهیا نمی‌بیند. به عبارت دیگر عدم تنظیم عرضه و تقاضا باعث شده که قیمت‌ انواع سکه چندان ارزان نشود.

محمدولی درپاسخ به این پرسش که آیا این ارزانی قیمت طلا ادامه‌دار است یا خیر؟ گفت: روند فعلی کاهش قیمت‌ها برای مردم و فعالان این صنف خیلی آزار دهنده نیست. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که این روند کاهشی قیمت طلا مناسب است و امیدواریم که این ارزانی دوام داشته باشد.


منبع خبر: اتحادیه طلا

این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید