فعالیت بازار متشکل ارزی از هفته آینده آغاز می شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: فعالیت بازار متشکل ارزی از هفته آینده آغاز و تاثیر مثبتی در بازار ارز بر جای می گذارد که قیمت واقعی دلار نیز در این بازار کشف می شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)؛ فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اطلاعیه بانک مرکزی درباره تشکیل بازار متشکل ارزی، گفت: فعالیت این بازار از هفته آینده آغاز و تاثیر مثبتی در بازار ارز بر جای می گذارد که ان شاء الله قیمت واقعی دلار نیز در این بازار کشف می شود.

وی در خصوص انتقاد برخی مبنی بر اینکه فعالیت های گمرک مبتنی بر جنگ اقتصادی نیست، ادامه داد: برخی انتقاد می کنند که چرا کالای وارداتی به صورت روان وارد کشور شده و ترخیص ها راحت انجام می شود و برخی از تعلل در ورود انتقاد می کنند، اما واقعیت این است که ۸۵ درصد کالاهای وارداتی به کشور کالاهای سرمایه ای، کالاهای واسطه ای و مواد اولیه است که اگر روان وارد شود به این معناست که در حال تقویت ماشین تولید کشور هستیم  و اگر گمرک این اقدامات را انجام دهد یعنی اینکه در جهت اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و افزایش اشتغال حرکت می کند.

دژپسند تاکید کرد: هرچه صادرات  غیرنفتی در کشور روان تر انجام شود اعتبار  ایران در حوزه بین الملل  افزایش یافته و ارزآوری کشور نیز بیشتر می شود.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید