شاخص سهام در قله جدید

دنیای اقتصاد : رکورد تاریخی بورس اوراق بهادار تهران با قرار گرفتن شاخص کل در محدوده ۱۹۶هزار واحدی شکسته شد.
نماگر اصلی بازار سهام در جریان معاملات روز گذشته ثبت رکورد جدیدی را در عمر فعالیت خود ثبت کرد. هر چند صعود ۸۸۲ واحدی شاخص و رسیدن به محدوده جدید صورت گرفت، اما عرضه‌های سنگینی در بازار شکل گرفت. البته از میانه معاملات با بهبود جو حاکم بر بازار، مجدد شاهد صعود نماگرها بودیم؛ در بازار دیروز معامله‌گران در شروع بازار با عرضه‌های سنگین در اکثر نمادها مواجه شدند. رسیدن قیمت‌ها به سقف‌های تاریخی موجب افزایش عرضه‌ها شد. به‌گونه‌ای‌که شاخص با افت تا بیش از هزار واحدی مواجه شد، اما وجود نقدینگی تازه و امیدواری معامله‌گران به رشد بازار در نهایت ضمن جمع‌آوری عرضه‌ها، شاخص را به ۸۸۲ واحد رشد رساند. به این ترتیب رکورد تاریخی شاخص کل بورس شکسته شد و در پایان معاملات رکورد جدیدی در محدوده ۱۹۶ هزار و ۸۴ واحد به ثبت رسید. شاخص کل هم وزن نیز دیروز ۲۵۲ واحد رشد کرده و به رقم ۳۹ هزار و ۱۱۲ واحد رسید. دیروز بازگشایی نماد سرمایه‌گذاری معادن و فلزات به همراه رشد قیمت سهام هلدینگ نفت و گاز پارسیان، مپنا، پالایشگاه بندرعباس و چادرملو بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند.
 
در بازار دیروز در گروه خودرو مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از هدف‌گذاری در سال ۹۸ برای اجرای استراتژی توسعه محصول و اعمال تغییر در تیراژ، تنوع و ترکیب محصولات این مجموعه برای پاسخگویی به خواسته‌ها و سلایق روز جامعه خبر داد.به گزارش «ایرنا»، «سیدجواد سلیمانی» با بیان اینکه سایپا در دو بخش خودروهای اقتصادی و خودروهای مدرن تولید مشترک با شریکان خارجی، محصولات مورد نیاز بازار کشور را تامین می‌کند، افزود: قصد داریم سبد محصولات خود را به منظور ارتقای کیفی با تولید خودروهایی در سطوح بالاتر توسعه دهیم.در گروه بانکی دیروز شایعات خبر از بازشدن قریب‌الوقوع بانک‌های تجارت و صادرات می‌داد. همچنین در این گروه بانک پارسیان اعلام کرد فروش سهام این بانک در شرکت‌های گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، مهر پترو کیمیا، مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و تامین سرمایه لوتوس پارسیان از طریق مزایده بدون مشتری ماند.
 
در گروه تصفیه نفت دیروز پالایشگاه بندرعباس در مورد حادثه رخ داده در این شرکت شفاف‌سازی کرد. در این اطلاعیه آمده است پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر آتش‌سوزی در این پالایشگاه به استحضار می‌رساند در اثر برخورد صاعقه با مواد نفتی موجود در واحد بازیافت آب‌های آلوده آتش‌سوزی رخ داده که با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، پیش‌بینی‌های لازم قبلی، آماده‌باش کارکنان عملیاتی و نیروهای آتش‌نشانی و استقرار ماشین‌های آتش‌نشانی جهت اطفای حریق اقدامات لازم و به موقع صورت پذیرفت و هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی ایجاد نشد.در گروه ساختمانی آ اس پ در گزارشی اقدام به شفاف‌سازی در مورد قرارداد مشارکت در احداث مجتمع ایستگاهی و چند‌منظوره الوند کرد. براساس آن سهم شرکت ۶۵درصد و سهم شریک ۳۵درصد خواهد بود. موضوع این قرارداد مشارکت در احداث مجتمع ایستگاهی و چند منظوره الوند با کاربری‌های تجاری، فرهنگی، اداری و تفریحی به مساحت تقریبی ۲۰هزار متر مربع واقع در تهران است.در مجموع بازار دیروز بازاری بسیار پر‌تلاطم بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۹۴۶میلیارد تومان و در فرابورس ۴۸۵میلیارد تومان رسید.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید