تامین سرمایه نوین در یک‌قدمی ورود به بورس

مهتاب رحمتعلی

گروه بنگاه‌ها : شرکت تامین سرمایه نوین با برگزاری جلسه معارفه آماده عرضه ۱۰ درصدی سهام در روزهای آتی شد.

در این جلسه ولی نادی قمی، مدیرعامل تامین سرمایه نوین به بیان عملکرد مالی شرکت اشاره کرد و گفت: آنچه در انتشار اوراق برای شرکت‌های تامین سرمایه مهم است انتخاب مالکان و بانیان این اوراق است تا بتواند در زمان و موعد مقرر اقساط را پرداخت کنند.وی در ادامه با اظهار این مطلب که تا‌کنون در شرکت تامین سرمایه نوین موردی پیدا نشده که اقساط وصول نشده باشد، گفت: به این ترتیب شرکت از این جهت توانسته عملکردی موفق را ثبت کند؛ همچنین وضعیت مالی شرکت نشان‌دهنده ترازنامه قوی است که با در اختیار داشتن جریان نقدی مناسب ایجاد شده است.

مدیرعامل «تنوین» در ادامه به تشریح عملکرد مالی شرکت در سال جاری پرداخت و گفت: میانگین نرخ رشد سالانه سود عملیاتی شرکت در سال‌های گذشته همواره صعودی و در حدود ۵۴ درصد بوده است. بر این اساس سود عملیاتی شرکت در دوره ۹ماه نخست سال جاری به بیش از ۳۱۰میلیارد تومان رسیده که این رقم ۸۰درصد از بودجه سال جاری را پوشش داده است.

نادی ادامه داد: در حالی سود خالص سال ۹۶ شرکت ۳۲۵ میلیارد تومان بوده که سود خالص «تنوین» تا پایان آذر ماه سال جاری به ۲۷۸ میلیارد تومان رسیده است. به این ترتیب شرکت توانسته در دوره ۹ماه نخست سال جاری، ۸۰درصد از بودجه را محقق کند.وی در ادامه تاکید کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود در عملکرد ۱۲ماهه سال جاری شاهد تحقق سودی معادل ۳۸۰ میلیارد تومان باشیم. به این ترتیب سودی معادل ۵۵ تومان به ازای هر سهم خواهیم داشت. وی در ادامه به تعهد انتشار اوراق اشاره کرد و گفت: همچنین تعهد انتشار ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق را در دست داریم که سود مناسبی را می‌توانیم در سال بعد به دست آوریم.

نادی در ادامه به برنامه هیات مدیره درخصوص افزایش سرمایه اشاره کرد و گفت: همچنین قصد افزایش سرمایه ۲۸درصدی داریم. به‌طوری‌که به زودی سرمایه شرکت از ۷۰۰ میلیارد تومان به ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. مدیرعامل تامین سرمایه نوین در ادامه به حوزه‌های فعالیت شرکت اشاره کرد و گفت: این شرکت در حال حاضر مدیریت ۸ صندوق فعال در بازار سرمایه را در دست دارد که دارای حجم در اختیار بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است. همچنین مشاوره و خدمات تامین مالی، مدیریت ریسک، بانکداری اختصاصی، سبدگردانی و مدیریت دارایی‌ها و مهندسی مالی از جمله بخش‌های عملیاتی اصلی شرکت هستند. وی ادامه داد: همچنین تامین سرمایه نوین برای اولین بار به حوزه بانکداری اختصاصی نیز وارد شده که از این محل سود مناسبی کسب کرده‌ایم. به گفته نادی، حجم سرمایه‌گذاری متعلق به مشتریان بانکداری اختصاصی در پایان آذرماه سال جاری به جاری ۷/ ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است. این شرکت از سال ۱۳۸۹ تا‌کنون تعداد ۳۹ فقره اوراق بدهی با حجم بیش از ۵هزار میلیارد تومان منتشر کرده است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید