رئیس فدرال رزرو آمریکا، عاملی برای رشد شاخص ها

بازارهای آسیایی از ابتدای سال جدید میلادی تا به حال با رشد قابل ملاحظه ای همراه شدند که تنها یک عامل داشت:فدرال رزرو!

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، بازارهای آسیایی از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی به دلیل وجود چشم اندازهای روشن از سوی جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا با روند صعودی همراه شدند .

به این ترتیب، شاخص آسیا پاسفیک با رشد ۲.۱ درصدی همراه شده است و شاخص تاپیکس ژاپن در حدود ۲.۸ درصد روند صعودی را به دست آورده است در حالی که در بازار تایوان شاخص اصلی بورس این کشور در حدود ۲.۲ درصد مثبت شد.

اما قبل از این که به کند و کاو در این روند صعودی بپردازیم باید گفت که بازار چین و هنگ کنگ از این روند صعودی کمی مستثنی هستند .

شاخص هنگ سنگ که به عنوان شاخص اصلی بورس هنگ کنگ مطرح می شود و شاخص شانگ های چین که شاخص اصلی بورس چین نامیده می شود از ابتدای سال جاری میلادی با رشد کمتر از یک درصد همراه بوده اند .

به نظر می رسد، سیگنال های مثبتی که از سوی بانک های مرکزی دو کشور بزرگ اقتصادی دنیا، چین و آمریکا، ارسال می شود و همچنین نرخ رشد مشاغل در این کشورها توانسته کمی روند اعتماد به بازارهای سهام را در منطقه آسیا افزایش دهد.

اقدامات بانک های مرکزی این دو کشور در راستای اجرای سیاست های پولی و مالی جدید و تغییرات عمده در نرخ های بهره ، بازار را با تکانه های شدید همراه کرده است .

این تکانه ها که اثری مثبت برای بازارهای آسیایی داشته است بیشتر از سوی فدرال رزرو آمریکا وارد شده است و تصمیم جدی رئیس این نهاد، جرومی پاول، و قاطعیت وی برای افزایش نرخ بهره تأثیر بسیار مفیدی را در بازارهای منطقه آسیا داشته است.

به این ترتیب، در بازارهای آسیایی شاخص تاپیکس ژاپن توانسته در سه الی چهار روز کاری گذشته رشد ۲.۸ درصدی را داشته باشد و شاخص نیکی ژاپن نیز ۲.۴ درصد مثبت شد .

شاخص اصلی بورس هنگ کنگ در این بازه زمانی با وجود تعطیلات سال نوی میلادی توانست با رشد ۰.۸ درصدی رو به رو شود و شاخص شانگ های چین نیز رشد ۰.۷ درصدی داشت .

شاخص تایکس در تایوان نیز رشد ۲.۲ درصدی داشتند در حالی که شاخص کاسپی کره جنوبی با رشد ۱.۴ درصدی همراه بود .

در این میان، اس اند پی استرالیا با رشد ۱.۱ درصدی همراه شد و شاخص بورس نیوزلند نیز ۰.۷ درصد رشد کرد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید